
Beneficjentem projektu jest instytucja otoczenia biznesu (Optirem SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… i SpóÅ‚ka — SpóÅ‚ka Komandytowa z siedzibÄ… w MysÅ‚owicach). Projekt polega na wypromowaniu terenu inwestycyjnego znajdujÄ…cego siÄ™ w województwie Å›lÄ…skim w gminie MysÅ‚owice, przy ulicy MikoÅ‚owskiej 31 poprzez udziaÅ‚ w targach inwestycyjnych EXPO REAL w Monachium (Niemcy) w 2011 i 2012 roku, MIP1M w Cannes (Francja) w 2013 roku, udziaÅ‚ w zagranicznych misjach gospodarczych, organizacja i uczestnictwo w spotkaniach informacyjno — promocyjnych z wykorzystaniem materiaÅ‚ów drukowanych, komputerowych i Internetu oraz przeprowadzenie kampanii promocyjnej.
Celem kluczowym projektu jest promocja terenu inwestycyjnego zlokalizowanego w MysÅ‚owicach. Ma siÄ™ ona przyczynić do ulokowania nowej inwestycji w mieÅ›cie. Celem poÅ›rednim projektu jest wzrost wartoÅ›ci bezpoÅ›rednich inwestycji w mieÅ›cie, a tym samym w województwie Å›lÄ…skim. Powyższe cele projektu zgodne sÄ… z celami dziaÅ‚ania zawartymi w Regionalnym Programie Operacyjnych Województwa ÅšlÄ…skiego. ZakÅ‚ada siÄ™, że realizacja celu poÅ›redniego spowoduje dodatkowo podniesienie rozpoznawalnoÅ›ci oferty inwestycyjnej samego miasta i przyciÄ…gnie inwestorów, a tym samym spowoduje to wzrost poziomu życia jego mieszkaÅ„ców, wzrost zatrudnienia itp. Cele projektu zgodne sÄ… z celami dziaÅ‚ania zawartymi w Regionalnym Programie Operacyjnych Województwa ÅšlÄ…skiego. W efekcie w ciÄ…gu 5 lat od zakoÅ„czenia projektu można spodziewać siÄ™ wiÄ™kszego napÅ‚ywu inwestycji zagranicznych do miasta, a tym samym do regionu.
ZakÅ‚ada siÄ™, ze udziaÅ‚ w targach, w misjach gospodarczych, kampania promocyjna oraz spotkania informacyjno — promocyjne wpÅ‚ynÄ… na zwiÄ™kszenie atrakcyjnoÅ›ci inwestycyjnej terenu oraz miasta MysÅ‚owice, a tym samym wpÅ‚ynie to pozytywnie na poziom życia mieszkaÅ„ców, m.in. poprzez potencjalny wzrost zatrudnienia. DziaÅ‚ania przeprowadzone w projekcie przyczyniÄ… siÄ™ również do pozyskania inwestorów, a tym samym do zainwestowania w MysÅ‚owicach, czyli na terenie województwa Å›lÄ…skiego, co jest zgodne z m.in. z jednym z celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa ÅšlÄ…skiego na lata 2007— 2013, jakim jest wzrost wartoÅ›ci bezpoÅ›rednich inwestycji w regionie. Projekt zgodny jest także ze „StrategiÄ… Rozwoju Kraju 2007 - 2015" i „StrategiÄ… Rozwoju Województwa ÅšlÄ…skiego „ÅšlÄ…skie 2020" oraz innymi strategiami Województwa, a także ze „StrategiÄ… zrównoważonego rozwoju dla miasta MysÅ‚owice do roku 2020".
Całkowity koszt projektu wynosi: 474 626,81 PLN
VAT jest kosztem niekwalifikowanym i wynosi w projekcie: 87 651,21 PLN
Koszt kwalifikowane w projekcie wynoszÄ…: 386 975,60 PLN
Wnioskowane dofinansowanie projektu: 328 943,08 PLN Wkład własny w wysokości: 147 056,92 PLN
BezpoÅ›rednim beneficjentem projektu bÄ™dzie instytucja otoczenia biznesowego (Optirem Sp. z o.o. i spóÅ‚ka - spóÅ‚ka komandytowa), która w myÅ›l umowy spóÅ‚ki przeznacza zysk na cele statutowe. Natomiast Beneficjentem poÅ›rednim (odbiorcÄ…) bÄ™dÄ… mieszkaÅ„cy MysÅ‚owic oraz pozostali mieszkaÅ„cy województwa Å›lÄ…skiego, dla których napÅ‚yw inwestycji bÄ™dzie miaÅ‚ bezsprzecznie istotne znaczenie, a także potencjalni inwestorzy, którzy dziÄ™ki promocji terenu inwestycyjnego bÄ™dÄ… mogli rozpocząć dziaÅ‚alność w MysÅ‚owicach.
Celem gÅ‚ównym jest:
Celem pośrednim jest:
Cele projektu zgodne sÄ… z celami dziaÅ‚ania zawartymi w Regionalnym Programie Operacyjnych Województwa ÅšlÄ…skiego.
ZakÅ‚ada siÄ™, że realizacja celów projektu przyniesie dodatkowy efekt w postaci podniesienia rozpoznawalnoÅ›ci oferty inwestycyjnej samego miasta i przyciÄ…gnie inwestorów, a tym samym spowoduje wzrost poziomu życia jego mieszkaÅ„ców, m.in. poprzez wzrost zatrudnienia, wzrost wynagrodzeÅ„, czy też zmniejszenie liczby bezrobotnych, co w konsekwencji bÄ™dzie miaÅ‚o pozytywny wpÅ‚yw na rozwój spoÅ‚eczno-ekonomiczny regionu.
PodkreÅ›lić należy, iż realizacja projektu przede wszystkim wpÅ‚ynie na wzrost atrakcyjnoÅ›ci inwestycyjnej miasta MysÅ‚owice, jak i caÅ‚ego województwa Å›lÄ…skiego.
Wszelkie dziaÅ‚ania promocyjne realizowane bÄ™dÄ… zgodnie z zaleceniami RozporzÄ…dzenia Komisji Nr 1828/2006 w sprawie Å›rodków informacyjnych i promocyjnych stosowanych przez PaÅ„stwa CzÅ‚onkowskie odnoÅ›nie pomocy z funduszy strukturalnych.
MateriaÅ‚y informacyjno-promocyjne zawierać bÄ™dÄ… trzy elementy: logo Unii Europejskiej, informacjÄ™ o wspóÅ‚finansowaniu projektu przez UniÄ™ EuropejskÄ… oraz nazwÄ™ Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, jako funduszu zaangażowanego w realizacjÄ™ projektu.
Informacje o projekcie i jego finansowaniu znajdÄ… siÄ™ na portalu spoÅ‚ecznoÅ›ciowym oraz materiaÅ‚ach promocyjnych dystrybuowanych na targach, spotkaniach informacyjno-promocyjnych, misjach zagranicznych. MateriaÅ‚y informacyjne i promocyjne, dokumenty dotyczÄ…ce projektu bÄ™dÄ… zawierać obowiÄ…zujÄ…cy zestaw znaków graficznych - logo Unii Europejskiej oraz gdzie bÄ™dzie to możliwe opis: „Projekt wspóÅ‚finansowany przez UniÄ™ EuropejskÄ… z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013".
Nieruchomość komercyjna zlokalizowana przy trasie szybkiego ruchu poÅ‚Ä…czonej z dwukierunkowym zjazdem na autostradÄ™ A4. Nieruchomość poÅ‚ożona jest na terenie Aglomeracji ÅšlÄ…skiej, przez którÄ… przebiegajÄ… gÅ‚ówne arterie drogowe i kolejowe, Å‚Ä…czÄ…ce PolskÄ™ z trasami europejskimi. AglomeracjÄ™ ÅšlÄ…ska najlepiej okreÅ›la potencjaÅ‚ zaludnienia obszaru wyznaczonego promieniem 100 km, który zamieszkuje 9 milionów osób. Jest to przestrzeÅ„ o najwyższym stopniu urbanizacji i gÄ™stoÅ›ci zaludnienia. W promieniu 600 km znajduje siÄ™ sześć europejskich stolic: Berlin, Praga, WiedeÅ„, BratysÅ‚awa, Budapeszt i Warszawa.
![]() |
![]() |
![]() |